دلایل استفاده از چیلر

Tahvieh Hoorsan
4 min readJul 31, 2022

در مقاله های قبلی به اینکه چیلر چیست پرداختیم و در رابطه با آن اطلاعات خیلی زیادی را به شما عزیزان دادیم. حال قصد داریم تا دلایل خوبی را به شما کاربران عزیز بگوایم تا متوجه شوید که چرا بین این همه تنوع محصولی در دنیای محصولات تهویه مطبوع باید از چیلر ها استفاده کنید.

اگر در رابطه با انواع چیلر ها اطلاعاتی ندارید حتما به دیگر مقالات ما در مجله هورسان سر بزنید تا بتوانید اطلاعات خیلی زیادی را کسب کنید.

خب کمی قبل از اینکه به موضوعات فرعی دنیای تهویه مطبوع بپردازیم به موضوع اصلی می پردازیم که چیل چیست ؟

در دنیای مدرن انواع و اقسام وسایل و وسایلی وجود دارد که هر کدام می توانند باعث آسایش و آرامش افراد شوند. انسان در همه اعصار و اعصار بر آن بوده است تا بتواند با اختراعات و اکتشافات راهی برای رسیدن به خواسته های خود بگشاید.

امروزه یکی از لوازمی که همه گیر شده و توانسته جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد انواع چیلرهای واقعا کارآمد و کاربردی است.

خب این هم مروری بر موضوعات اصلی و قبلی حالا قرار است به دلایل اصلی استفاده از چیلر بپردازیم پس با ما همراه باشید.

دلایل استفاده از انواع چیلر:

خوانندگان محترم توجه داشته باشند که مطالب زیر توضیحی کامل، جامع و کلی در رابطه با پاسخ به سوال چیلر چیست؟ این بدان معنی است که ممکن است در این مقاله با موضوعاتی مواجه شوید که کاملاً عمومی به نظر می رسند. بنابراین نمی توان انتظار داشت این نکات در مورد همه دستگاه ها صدق کند و این جملات را به همه آنها تعمیم داد.

کاربران عزیز به این موضوع توجه کنید که مقاله نوشته شده، مقاله ای جامع و کلی در رابطه با پاسخ به سوال چیلر چیست؟ این بدان معنی است که ممکن است در این مقاله با موضوعاتی مواجه شوید که کاملاً عمومی به نظر می رسند. بنابراین نمی توان انتظار داشت این نکات در مورد همه دستگاه ها صدق کند و این جملات را به همه آنها تعمیم داد.

مقاله ای را برای شما آماده کرده ایم که به خواننده کمک می کند تا با ماهیت و ماهیت چیلر و نحوه عملکرد آن به خوبی آشنا شود تا فرد بتواند آن را بفهمد و بشناسد تا اگر قصد تهیه چیلر را داشت از مزایای آن بهره مند شود.

آنچه در ادامه خواهید خواند حاصل جمع آوری تمامی اطلاعات کاربردی در مورد چیستی کولر است که به صورت هوشمند جمع آوری شده است تا نیازی به مطالعه منبع اطلاعات دیگری نداشته باشید. امیدواریم تا پایان این مقاله بتوانیم به آن دست یابیم و سؤالات اساسی شما در مورد چیستی کولر را پوشش دهیم.

چیلر ماشینی است که گرما را از مایع می گیرد، روش کار دستگاه از طریق یکی از سیکل های تبرید و مبدل های حرارتی است و برای خنک سازی تجهیزات استفاده می شود. سرمایش یعنی ایجاد شرایطی برای کاهش دمای یک محیط نسبت به محیط دیگر.

اگر خیلی ساده بخوایم براتون بگیم این است که تبرید عبارت است از انتقال گرما از محیطی با دمای پایین‌تر به محیطی با دمای بالاتر. این تعریف در قلب موضوع تبرید در صنعت تهویه مطبوع قرار دارد. در گذشته برای ایجاد سرما از برف فشرده در محفظه یا ذخیره یخ ایجاد می شد. حدود دویست سال پیش، مایکل فارادی با انجام یکسری آزمایشاتی که انجام داد، توانست زمینه کار ماشین ها را فراهم کند.

اگر به تاریخ سیستم های تهویه مطبوع نگاه کنید می بینید که چیلر ها از گذشته خیلی زیادی برخوردارند. یکی از دلایل اصلی ای که پیشنهاد می کنیم از چیلر ها استفاده کنید این است که از گذشته تا به امروز تحقیق و توسعه های خیلی زیادی روی این سیستم انجام شده است و همین دلیل باعث می شود که ما بخواهیم از به عنوان یکی از دلایل استفاده آن را در نظر بگیریم.

اولین یخچال دستی انگلستان صنعت تبرید را متحول کرد. در سالهای بعد چرخه جذب با استفاده از آمونیاک به عنوان جاذب و آب به عنوان مبرد توسط فردیناند مورد توجه قرار گرفت که اساس اولین چیلر جذبی بود. یکی از مهم ترین بخش های ساختمان، سیستم تهویه مناسب آن است.

این کار در ساختمان های چیلر ورق انجام می شود. چیلر به عنوان ماشینی که گرما را از مایع از طریق چرخه بخار فشرده خارج می کند چیست. پس از عبور از یک مبدل حرارتی، مایع برای خنک کردن تجهیزات استفاده می شود. گرمای اتلاف به عنوان یک محصول جانبی باید در فضای باز آزاد شود یا برای فرآیند گرمایش دیگری استفاده شود. برای در نظر گرفتن چیلرها باید به عملکرد، کارایی، نگهداری و تاثیرات زیست محیطی در طول عمر محصول اشاره کرد.

جمع بندی:

دلایل خیلی زیادی است که بخواهیم از چیلر ها استفاده کنیم. ولی آیا حتما باید از چیلر ها استفاده کنیم ؟ خیر ما باید نیاز به پروژه پیش رو از سیستم های تهویه موجود در بازار نسبت به نیازمان دستگاه خودمان را انتخاب کنیم. شاید در همه پروژه ها ما نیاز به چیلر نداشته باشیم چون ما بدون بررسی نمی توانیم این موضوع را نهایی کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در شرکت تهویه هورسان در ارتباط باشید.

--

--

Tahvieh Hoorsan
0 Followers

شرکت فنی مهندسی هورسان توان سپند با سابقه مدیریتی 10 ساله ، در زمینه های مشاوره ، طراحی ، نظارت و اجرا تأسیسات و تهویه https://tahviehoorsan.com/